22 Kasım 2015 Pazar

Bir Pazar Gunu Kuzguncuk`da


Hayatimin bir bolumunde Kuzguncuk`da semt sakini olacagim. Bir sekilde gerceklesir dusuncesiyle buyuk laf etmekten kacinirim ancak yazima bu sekilde basliyorum ki gerceklesmesinde bir sakinca yok.
Kuzguncuk, Anadolu yakasinin kucuk, bohem bir semti. Istanbul`u Istanbul yapan kulturel cesitliginin en guzel yasandigi semtlerden biri. Her gittigimde Istanbul`da oturduguma sukur ettiriyor bana.


Bu sefer Kuzguncuk`a Sedefle gittim. Nail kitabevinde kitaplari inceledik. 
 Kitabevi, kucuk tarihi bir rum evinin restore edilmis hali. Sedef, kitapci kavramini burada ogrendi.  `Nereye gidelim` diye sordugumda kitapciyi da sayar oldu. Cocuklarinin vizyonunun olusmasina yardimci olmak bizim elimizde, ben de bu konuda uzerime duseni yapmaya calisiyorum.  Sedef`in sansina `Bu Ne Bu` kitabinin yazari Mine Celengil Goker`de kitabevindeydi ve Sedef boylece ilk imzali kitabina kavustu. 

Kuzguncuk` a giderseniz benden tavsiye;
Perihan abla sokaginda manti yiyin, Kuzguncuk bostanin arka sokagindaki renkli evlerin mimarisini inceleyin ve mutlaka Nail kitabevine gidin .Giris katindan turk kahvenizi alin ust katta kitaplara gomulun. 
Bundan guzel pazar gunu mu olur?



Sedef`e aldigim bu kitapta Istanbul semtleri resmedilmis. Sedef, kitabina bayildi, elinden dusurmuyor. Cocuklara kendi kulturumuzu anlatmamiza yardimci bir kitap. Moda, Misir carsisi, Caddebostan sahili gibi semtler oldukca ilgi cekici sekilde resmedilmis.
Keyifli Pazarlar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder